zaterdag 17 november 2012

Zoet en lekker maar zonder suiker

We hebben weer goed staan bakken vandaag. Zaterdag, onze vrije dag inderdaad, maar wat is er nog leuker op zo'n grijze dag dan thuis bij een fijn muziekje, lekker warm naast de oven te kneden aan die crumble. De geur van gebak in de oven .... heerlijk.

Zoals ik al heb gezegd, zit mijn hoofd de laatste jaren vol "gezond"-kronkels. (dat is voor een stuk het ouder worden, denk ik? :)) Een mens kan al eens genieten van een lekker stukje gebak, vol chocolade en suiker en boter. Zeker. Ik ook. Maar ik probeer toch echt hoe langer hoe liever mijn tijd te steken in gezond gebak. Suiker is zo ongezond, dat ik graag probeer te bakken zonder suiker; vervangend door bruine suiker of agave; enkel te zoeten door banaan, rozijn, appel,... Dat "canderel" nog slechter is dan suiker hoef ik niet meer te vertellen neem ik aan.

Vandaag heb ik zachte wafeltjes gebakken. Een volkoren spelt versie zonder suiker, wel een beetje gezoet met 'goeie' agavesiroop. Een gezond alternatief voor suiker. In 3 soorten:

Met banaan.

Met pompoenpitjes en honing.

Met gember en blueberries.

Onze 100% haverrepen @ starfish zijn ondertussen al legendarisch. Goedgekeurd door de nieuwe voedselzandloper, zijn ze voedzamer en gezonder dan een bruine boterham met kaas.

De reakties verbazen me elke dag weer. Hoe klanten hebben gewacht op verantwoord lekkers.

Alweer: danku lieve klanten, jullie maken het 'het harde werk' waard. :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten