zaterdag 10 november 2012

Starfish was born!

Elke week staat er wel iemand in Starfish, die ook graag een Starfish wil. Zo'n gezellige job, waar je van je hobby je werk kan maken.

Men is z'n job beu, men is de sleur beu, men is de stress beu, men wil zijn eigen zin/ding doen, en nog veel meer van dat, men wil meer dan alleen maar andermans ideeën uitvoeren.

Men wil een droom waarmaken.

Ikzelf heb 13 jaar in de reclame gewerkt, Maar droomde al jaren van een foodmaker 'avant la lettre', maar durfde niet. Geen ervaring, geen centen, geen ballen aan het lijf.

Toen was er het moment dat alles tegenzat, maar dan echt alles: geen job, geen vooruitzichten, geen zin in niks. Op een avond kwam ik thuis en mijn lief had in ons huis een ander slot laten steken en ik stond dus letterlijk op straat...om maar te zeggen: de miserie was groot.

Toen zei een kennis: als je echt niks meer ziet zitten is't hét moment om iets te ondernemen wat je anders nooit zou durven. Je hebt niks te verliezen!

Et voila! Het juiste pand gespot, een stevige verbouwing, inrichten, ... en Starfish was born!

Inderdaad, toen was het juiste moment en heb er nog geen moment spijt van gehad.

Maar soms vraag ik me af als men me om raad komt vragen bij het verwezenlijken van hun droom: ben ik niet te hard? maak ik hun droom niet kapot door over de eindeloze rekeningen te beginnen? kan ik niet beter gewoon zeggen: "doen!"? Want ook ik wilde toen alleen maar horen hoe tof het allemaal is. Maar achteraf gezien had ik liever de realiteit gehoord. Dan nog was ik starfish begonnen, maar nog beter voorbereid dan nu.

Dus aan allen met zo'n droom: Doen!! Echt!! (Maar denk er eerst eens heel goed over na) Succes!

x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten